Biznis lekcija: Kako je Naxis promenio Taxi

Ako ste iz Beograda ili relativno često dolazite, znate za veliki problem koji Beograd ima sa taksistima. Visoka cena Taxi usluga u odnosu na druge gradove, plus veliki broj onih koji nisu po udruženjima, koji voze “na divlje”, naplaćuju otprilike i prave probleme. Sa druge strane, tu postoje i sistemski problemi – stara vozila, nedostatak regulative i nesprovođenje postojeće, stalni štrajkovi i ucenjivanja. Utisak prosečnog Beograđanina je da taksisti stalno nešto traže, a zapravo vrlo malo daju i vrlo su nespremni na ustupke. Recimo, često je problem dobiti račun za vožnju, fiskalizacija ne postoji. Sve ovo za posledicu ima to da mi baš i ne volimo Taxi i taksiste i da na to gledamo kao na nužno zlo, koje ćemo pokušati da izbegnemo po svaku cenu. Ali u prethodnih godinu dana, dosta se toga promenilo…

Promenilo se, jer su neki ljudi shvatili da se stvari mogu raditi i drugačije, i odlučili da probaju. Naime, Naxis Taxi je eksperimentalno uveo zakazivanje vožnji preko Twittera. Nije to bio prvi put da je pokušao nešto novo kada su Taxi usluge u pitanju, ali je prvi put da se tome pristupilo ozbiljno i sistemski. Da je neko seo i upoznao kako Twitter zaista funkcioniše, da je kreirao procedure i spoveo ih u call centru. I počelo je stidljivo, samo nekolicina ljudi je koristila usluge, ali se vest brzo širila. Društvene mreže imaju tu lepu osobinu da je na njima dobru reputaciju jako teško steći i da se ugled jako lako i brzo gubi, jer se dobre vesti šire brzo, a one loše, mnogo brže. Ali Naxis je to sprovodio na pravi način. Pratili su timeline, redovno odgovarali, omogućili da se naručuje i kroz DM za slučaj da neko ne želi da oda lokaciju javno i slično. Onda su uveli da je svaka deseta vožnja besplatna i počeli da vode evidenciju. Ubrzo su mnoge od nas obradovali tim vožnjama, jer prosto, skupi se vremenom, a jako je prijatno kad se čovek tako iznenadi.

taxi

Inače, često pitanje – zašto Twitter? Odnosno, zašto i kada smo u prilici da to uradimo na drugi način, Taxi naručujemo baš tamo. Pa, Twitter ne može da bude zauzet. Na Twitteru nema čekanja uz dosadnu muziku. Na Twitteru ne možete da zaboravite broj vozila. Na Twitteru ima ko da sasluša i pohvalu i kritiku.

Nešto što je predstavljalo smeli eksperiment, danas čini značajan deo u ukupnom broju zahteva za Taxi. Poslednji put kada sam proveravao, dobio sam odgovor da je to danas 1/3. Imaju i Android aplikaciju, redovno prate aktivnosti Twitteraša i ne libe se da ih podrže, da daju popuste i slično. Od nedavno, imaju još jednu fantastičnu stvar – možete tražiti vozilo sa mogućnošću plaćanja karticom! Osim nas koji ne volimo da nosimo sa sobom gotovinu, i nemamo uvek dinare kod sebe, verujem da će ovo mnogo značiti i strancima.

U najavi je i to da će sva vozila biti pokrivena WiFi signalom, što je još jedna stvar koja danas ne košta mnogo, ali može puno da znači mnogima, a posebno gostima u našoj prestonici. Rade i na mnogim drugim stvarima – loyalty program, napredne usluge za firme i slično.

Uradili su neke fantastične stvari na tržištu koje je to tražilo. Popravili su imidž, i značajno poboljšali poziciju na tržištu. Postali su prvi izbor mnogih neopredeljenih ljudi. Male stvari, vremenom naprave veliku razliku. Postali su lideri segmenta industrije koji su faktički sami stvorili. Mnogima od nas su pojednostavili život. Hvala od lojalnog korisnika!

Svideo vam se tekst? Prijavite se na mailing listu...

Rođen 1985. Online od 1996. Radi od 2001. Radio kao dizajner i web developer na više od 300 projekata u preko 25 zemalja. Napravio u Srbiji Internet zajednicu sa 2.000.000 članova, bez ikakvih startnih resursa. Sa 22. godine napravio pravi izbor između 8 ponuda različitih investitora. U prve četiri godine saradnje, beleži godišnji rast prihoda od 40%. Živi za adrenalin nastao u procesu materijalizacije stvari za koje drugi ljudi misle da su nemoguće. Veruje da je radno vreme za slabiće. Sposoban da planira, razvija, upravlja i održava ozbiljne online projekte samostalno ili kao deo tima. Pravi razliku. Uvek. Svuda.
21 komentara na ovaj tekst:
  1. neko says:

    Lepo je da toga ima ali nadam se da će se povratiti poverenje u njih jer su mene ti “divljaci” ošišali za 20 evra kad sam imao 14 godina za vožnju koju sam u povratku platio ~350 dinara ali šta sam mogao da uradim kad mi nabildovani čika sa naočarima za vožnju traži 20 evra…

  2. Jovan says:

    Iskreno, upravo sam od tebe očekivao ovaj tekst jer ovo stvarno jeste sjajna biznis lekcija. Bez mnogo početnih ulaganja a uz mnogo truda i naravno sjajnu viziju prisvojili su sebi neopredeljeni deo tržišta. Pritom je to tržište jedno od retkih koje ima tendenciju rasta u Srbiji.
    Čudi me samo kako druga udruženja nisu reagovala do sada.

    Savet korisnicima:
    Kada naručujete taksi na kućnu adresu koristite DM ili prošetajte koju ulicu dalje 😉 Ne mora baš svaki stalker da zna gde živite.
    Javna mesta su okej, kućna adresa – potpuno druga dimenzija.

  3. ReTox says:

    “Na Twitteru ne možete da zaboravite broj vozila. ”

    Ne možete, ali može da se desi da taksista pogrešno shvati pa čeka na drugoj lokaciji. Meni se desilo. Ljudski faktor, opet 🙂

    Inače, sve pohvale za Naxis taxi

  4. cmikii says:

    Naxis taxi je najbolji primer dodavanja vrednosti kupcima, odnosno korisnicima usluga..

  5. Dušan says:

    Sjajna biznis lekcija, šteta što se malo ne zagrebe ispod površine da vidimo gde će “srpska taksi poslovnost” biti za nekih pet godina… Maxis taksi je udruženje čiji je vlasnik ortak sa vlasnikom jednog drugog, trenutno najvećeg teksi udruženja u Beogradu (oko 5000 vozila). Naxis u radio-mreži nema mnogo vozila, do 500 i – kako to u Srbiji biva – kum/rođak/burazer priskače u pomoć i vi pozovete call centar najvećeg udruženja, a operaterka vam ljubazno saopšti da će vam doći vozilo Naxisa (“naravno, ako vam ne smeta”). Gle slučajnosti, gazda najvećeg je postao gazda još dva veća udruženja, a na pragu je kupovine još jednog, nekada najvećeg. Plan: monopolizacija, kupovina sopstvene flote i pretvaranje taksista kao samostalnih delatnika u šofere na iznajmljivanje. Ovo što sam rekao nema veze sa tekstom? Pa… Videćete za 3-5 godina kako ćete s uživanjem da tvitnete za taksi, a on vam odrapi još goru cenu nego danas jer nemate izbora. Češaćete se po haštegu samo tako.

  6. dabome says:

    Fin naručeni tekst. Samo da napomenem da je ideja jedinstvena samo na našem tržištu, u inostranstvu ovo rade odavno.

  7. Milan says:

    Dragi moji, da ste se raspitali malo, ili pratili tržište kada je taxi u pitanju, otkrili bi ste da je WI FI uveden pre nekih godinu ipo dana u vozila jedne druge Beogradske taksi asocijacije! Lepa bajka i priča za malu decu o biznisu…
    Takođe vidim da ste totalno ne informisani da su taksisti te asocijacije dužni da iz svog džepa plate svu tu opremu, a kako to u praksi izgleda možete samo da zamislite!
    Žao mi je kada pročitam tekst o nekome ko je do juče držao “divljake”, to jest, nelegalne taksiste i živeo na njihovoj grbači, a danas priča o nekom poštenju! Sramota je što je ceo tekst toliko providan…

    • Ivan Minic says:

      WiFi u kolima je super dodatak, meni licno, sustinski nista ne menja, uvek imam 3G na telefonu i nije mi potreban, ali je uz sve ostalo lep dodatak. To sto sto radi mozda jos neko je lepo, ali ako ja kao neko ko zivi od tog Interneta, i celo moje drustvo i kolege, to ne znamo, onda ocigledno nije uradio domaći do kraja i ispromovisao na pravi način.
      Taksisti su duzni da plate opremu? Odlično. Obzirom na cene usluga to je sasvim na mestu. Krajnje je vreme da klijent dobije neku vrednost za svoj novac.
      Bilo je i pre nekih lepih pokusaja, ali vecina tih udruzenja i inicijativa nisu prezivele vise od par meseci.
      Ne znam ko je sta radio, niti kakav je ko privatno – znam da su ovo odlicni poslovni potezi koji daju dobre rezultate. Ostalo me ne zanima.

  8. neuticajni tviteras says:

    Tvitnuo 5 puta,nikad se nisu udostojili da odgovore,kad sam im rekao da to nije u redu dobio sam blok,zato slusam malo dosadne muzike i glasa operaterke i 50-ak dinara manje platim Lux.

  9. Naravno says:

    Gospodine, kada biste otišli u neku zemlju Evrope, i probali da pozovete taksi iznenadili biste se čega sve ima na ovome svetu a što je nama Srbima strano i daleko. Neću da pričam o promociji nekog taksi udruženja i koliko to košta ali je poenta preneti nešto pametno ljudima pa makar to bio i naš narod. U svetu već par godina funkcionišu sistemi za naručivanje taksi vozila putem pametnih telefona što verovatno i imate u džepu samo je potrebno iskoristiti njegov potencijal. Postoji i u Srbiji sličan sistem koji je po mnogo čemu savršeniji i u najmanju ruku zanimljiviji za blog popularnog blogera i uticajnog tviteraša.

    • Ivan Minic says:

      Gospodine, obisao sam pola Evrope i koristio vecinu takvih sistema i velika vecina nije ni dobra ni pouzdana. U Istambulu nisam mogao da koristim bez lokalnog broja, u Manchesteru sam dva puta kroz takav sistem čekao po 20 minuta na Taxi. Bilo je i pozitivnih iskustava, naravno. To je svet. Kada bi mi po bilo cemu bili svet, mogli bi da pricamo. Kako nismo, to je irelevantno. I Naxis ima android app, pa ne verujem da ga previse ljudi koristi. Verovatno ima i boljih aplikacija, svojevremeno je bio i Taksiko koji je bio najnapredniji, pa je opet fakticki ugasen. Ovo radi, masovno je, i provereno. To je ono sto se broji.

  10. sandra says:

    Dušane, to što si ti napisao je budalaština. Naxis taksi postoji već dve godine, koliko sam ja upoznata, koristim njihove usluge i prezadovoljna sam. U početku sam imala zamerke na vozni park, što se vrlo brzo i popravilo. Nikada me niko od vozača nije na bilo koji način prevario, niti su me uslovili bilo čime, čak i imam gratis vožnje preko tvitera, što koristim stalno. Sada plaćam i karticama-platnim, ne znam šta to može više da se očekuje od taksi službe. Ne verujem da bi neko ulagao u tuđu firmu, baš ovoliko, ako nije u njegovom vlasništvu. Takođe, vidim da nisi upoznat, imaju i svoje loyality kartice za firme koje se voze njima, a to znam jer mi drugarica radi u jednom takvom preduzeću. Bilo bi lepo, a ponajviše korisno za naš Beograd, da su sva taksi udruženja kao Naxis. Još jednom, sve pohvale za Naxis taxi.

  11. mako says:

    Gluposti.

    Prvo, mnogo je lakse i brze pozvati ih iz imenika nego da kuckas poruku. Drugo, bolje od toga jedino moze da bude app u telefonu. Sve ostalo su gluposti, samo sto vi sekta sa twittera volite kada se i go*no pojavi sa uslugom na twitteru, samo zato sto mislite da time sekti sa torbicom na celu pridaje na znacaju. Ponavljam – gluposti

    • Ivan Minic says:

      Nisu ni malo gluposti, ako cine trecinu necijeg poslovanja.
      Sekta sa Twittera… pre 10 godina je bila sekta sa mobilnim telefonima… pre 15 godina je bila sekta sa racunarima…
      U vecini slucajeva u kojima ljudi zovu ovako taksi poziv nije jednostavnija opcija, jer pozivom moras da se bavis… porukom ne moras, posaljes, u nekom trenutku dodje odgovor i to je to. Na stranu sto za poziv moras da mozes da cujes i kazes sta treba, sto je u guzvi/izlasku jako tesko.

  12. marko says:

    Poruka ne zahteva bavljenje? Nemam reci, a narocito sam ostao zabezeknut ovim recima:
    Sekta sa Twittera… pre 10 godina je bila sekta sa mobilnim telefonima… pre 15 godina je bila sekta sa racunarima…
    koja dovoljno govori o tome koliki ste vi svi egomanijaci. Kada kazem svi, ne mislim tu na sve twiterase, samo na pripadnike sekte koja sticajem okolnosti koristi i twitter kao kanal komunikacije. A i sa vama se ne vredi raspravljati, pa kakav je to argument? Otkud ti to da ja nisam imao telefon, racunar, da nemam twitter nalog? Otkud ti to da ja nisam imao commodore 64 jos dok si ti bio u pelenama? A da proverim kada je ZX spectrum bio aktuelan? Da li si tada postojao u bilo kom obliku?

    • Ivan Minic says:

      Poruka zahteva da iskucas nesto i zavrsio si sa time. Mozes to da radis u svakakvim okolnostima dokle god imas signal ili wifi. Uostalom – nebitno je – postoji grupa, ne mala grupa ljudi, kojima to vise odgovara.
      Sto se tice boldovane recenice… ne postavljam to kao analogiju… postavljam to kao tezu da su razne opsteprihvacene stvari pocele kao mala grupa cudaka.
      Inace, nisam uticajni tviteras, ili kako vec. Razumem potrebu da se oslobodis frustracija, ali mene preskoci sa tim 😉

  13. Nikola says:

    Pozdrav, zanima me kako na kraju 2015 radi wifi u beogradskim taksijima ?


Imate nešto da kažete? Samo izvolite.

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

Bacite pogled i na...

Novogodisnja lekcija: Postani preduzetnik za 30 dana

Pogledaj →