Biznis lekcija: Mala solja kafe, velika razlika.

Ovo je priča o jednom malom kafiću i njegovom ne baš običnom vlasniku. Taj čudni veseli buca uvek u dzemperu, sa osmehom na licu i sjajem u očima, dočekuje drugare. U životu je radio svašta, bio na visokim pozicijama, prošao pakao preduzetništva, rada u državnoj instituciji, rada u “zloj” korporaciji. Pun je neverovatnih priča, a način a koje nam ih govori je takav da nije malo situacija kada bi neko od nas dolazio samo na kafu, a ustajao nekoliko sati, ili pola dana kasnije. Nego, ovde je priča o toj kafi… 

Ko zna koliko Beograd ima kafića, koliko različitih šankera, koliko aparata za espresso. Koliko dnevno hektolitara espressa, neskafe ili domaćice završi u keramičkim, staklenim ili porculanskim šoljama. Ono što je zajedničko za veliku većinu ovih kafa, nažalost je, da su napravljene loše, na brzinu, da se ne poštuju preporuke što se tiče normativa, da se ne koriste kvalitetni dodaci, da se ne čisti aparat redovno… Sve te neke logične stvari, ljudi prosto ne rade… Ne rade ih, verujući da nikome neće biti važno, da ljudi neće primetiti razliku, da im neće biti bitno. Strašno je što su u pravu, i zaista, velika većina ljudi neće primetiti razliku, kao u mnogo puta sharovanom eksperimentu sa Joshua Bellom u Washingtonskom metrou. Ipak, mali broj ljudi, onih koji znaju šta vredi, vremenom napraviće veliku razliku.

Nego, vratimo se na našeg veselog kafedžiju. On je otvorio kafić za sebe, svoju dušu i prijatelje. Ima biznis model, cela poslovna priča je stabilna i to nije sporno. Ono što čini da mi, koji ga volimo, dolazimo u njegov mali cafe iznova i iznova, je činjenica da on pravi najbolju kafu i gradu. Najbolji espresso, najbolji Nes, u 101 varijaciji, kvalitet svetlosnim godinama iznad svih. Ja ne pijem kafu, generalno, ali ovde pravim razliku. Ovde je to uživanje, poseban ritual, jer je čoveku stalo, i jer ne dozvoljava da kvalitet usluge varira. Formula 1 nas uči da najbolje rezultate ne prave ljudi koji bljesnu u trenutku, već oni koji prave što manje oscilacija, što manje grešaka, koji postave lestvicu visoko i učine sve da je tamo i održe.

Jedna stvar je sigurna, u ovom malom lokalu nećete dobiti lošu kafu, loš sendvič, loš sok… takve stvari se ne tolerišu, a to čini da neki izuzetni ljudi iz dana u dan ovde dolaze da popiju kafu, ovde dovode prijatelje, kolege, jačaju ime, grade brand, prave razliku. Ljudi koji žele da pišu istoriju, moraju ostaviti kratkoročne i instant interese po strani.

Kada bi samo 5% ljudi radili isto kao ovaj veseli kafedzija…

Nego, svratite na kafu, vidimo se u HQ.

Svideo vam se tekst? Prijavite se na mailing listu...

Rođen 1985. Online od 1996. Radi od 2001. Radio kao dizajner i web developer na više od 300 projekata u preko 25 zemalja. Napravio u Srbiji Internet zajednicu sa 2.000.000 članova, bez ikakvih startnih resursa. Sa 22. godine napravio pravi izbor između 8 ponuda različitih investitora. U prve četiri godine saradnje, beleži godišnji rast prihoda od 40%. Živi za adrenalin nastao u procesu materijalizacije stvari za koje drugi ljudi misle da su nemoguće. Veruje da je radno vreme za slabiće. Sposoban da planira, razvija, upravlja i održava ozbiljne online projekte samostalno ili kao deo tima. Pravi razliku. Uvek. Svuda.
12 komentara na ovaj tekst:
  1. samo da dodam nešto iz ličnog iskustva, obzirom da imamo espresso aparat u kući (profi Gaggia, ne one igračke, je l’) – kada bi ljudi znali koliko nimalo nije lako napraviti svaki put isti espresso, više bi cenili bariste koji ih prave

    dakle – ne dobar, ne pravi, ne najbolji – već, za početak, samo: isti

    hvala za preporuku, zapamtiću je

  2. Savršeno dobro znam na šta ciljaš! Prinuđen sam da u gradu pijem preliveni (nemućeni) NES jer kad ga mute sipaju do pola i naprave penu. Bukvalno od jedne kafe prave dve i misle da su ljudi majmuni. U velikom broju slučajeva ovo rade konobari i tako prištekaju sebi. Kratkoročno im je lepo, dugoročno ostanu bez posla: ili ga gazda skonta ili kafić propadne… Zato mi je najlepša kafa ona koju sam napravim 😉

  3. brblj says:

    Poenta ove lekcije je marketing ?? 🙂

  4. Flip says:

    tebra čitam super tekst i sve se oštrim saću da izađem da sabijem dupli pre kanca sa sve nadom da će mi to postati redovna stanica svakog jutra, kad ono kafe na novom beogradu. 🙁

  5. da dodam HQ je #kizaapruvd i #trecasmena

  6. DejoGenije says:

    Stvar ukusa je da li nam se kafa sviđa ili ne, međutim…znajući Bobana, tu nema šale :)))
    Ivane, trebao si da napomeneš i koju kafu nabavlja i odakle 😉 ali najviše od svega, volim njegovu posvećenost sopstvenim zamislima i istrajnost da mu “proizvod” uspe 🙂
    Ljudi, treba otići tamo, družiti se, i piti tu kafu!

  7. Ivan says:

    Sa decenijskm medjnarodnim iskustvom na nekim od najekstravagantnijih mesta na svetu odgovorno tvrdim da bolji kapucino pio nisam. Mozemo da polemisemo na temu.

  8. Bravo za HQ! E da mu je jos Sendvic iz Vanilije i jogurt, njegovoj sreci nigde kraja 🙂

  9. Darko Kalabic says:

    Svaka cast za ovaj post, ima veoma kvalitetnu sadrzinu. Ali uvek pored toga ce ljudi na nasim prostorima da idu na kratkorocno (uzmi, otimaj, sto pre – pare).. A ovo je zapravo uvek bila i bice, prava stvar..

  10. Dobar tekst, propagira prave vrednosti.
    Moze li adresa tog kafea zeleo bih da probam tu kafu.

  11. Poslije ovog teksta čovjek dobija želju da ode u taj kafe i ne samo to, dobija želju da postane stalna mušterija. Inače iako je poenta u kvalitetu kafića, ipak ne mogu da se otmem utisku da je ovo ipak vrhunski marketing oglas.


Imate nešto da kažete? Samo izvolite.

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

Bacite pogled i na...

Zašto smo napravili MojaPijaca.rs?

Pogledaj →