Biznis lekcija: Procitajte sitna slova, uradite domaci

Ljudi su površni. Da ne kažem i nešto više, ovo sasvim dovoljno pokriva stvari. Površni su, i veliki broj onih sposobnijih u gomili. pokušava da to iskoristi na svaki mogući način. Površnost, lenjost, pa i glupost. Koliko puta ste potpisali ugovor koji niste pročitali? Da li ste se ikada pokajali zbog toga? Čak iako niste, da li ste ikada razmišljali o tome… Ljudi o tome najčešće razmišljaju tek kada bude kasno i žele nešto da promene, a ispostavi se da ne mogu. Ugovor za bankovni račun, kredit, ugovor kod mobilnog operatera, osiguranja koje koristite. Kada ste poslednji put pročitali uslove prilikom instalacije programa koje koristite? Da li ste to ikada uradili? Možda bi trebalo

Često, prihvatamo informacije koje dobijemo kao relevatne, iako to nisu. Prosto, delovalo nam je kao da ima smisla, ne želimo da dovodimo u pitanje reči osobe koja nam je informaciju dala… ili prosto ne želimo da razmišljamo. Retki su oni koji su voljni da “urade domaći”. Da provere, istraže, saznaju nešto više. Oni prave razliku, uvek i svuda. Oni pre ili kasnije stignu gde su naumili. Ovi ostali pomažu da sistem funkcioniše. Potrošačko društvo u kome živimo najviše voli kompulsivne kupce koji ne razmišljaju previše, a idealno, ni malo.

flasiranavoda

Čuli ste sigurno da je potrebno unositi najmanje 2 litre vode dnevno da bi organizam mogao da funkcioniše. To će vam reći svaki fitnes zaluđenik, svako ko se loži na “zdravu” ishranu, svako ko fura priču zdravog i aktivnog života. Napravite li malu analizu, videćete da zapravo postoji mnogo različitih teorija o tome. Ipak, veruje se da ova teorija vodi poreklo iz decenija starih istraživanja Američkog nacionalnog odbora za istraživanja ishrane. Naravno, pitate li one koji teoriju propagiraju, u najboljem slučaju možete se ponadati odgovoru da je to rekao neki vrsni fitness trener, nutricionista, lifestyle guru. U vreme kada je ova mantra počela da se širi, prodaja flaširane vode je eksplodirala. I danas, bez obzira na vreme, često ćete videti ljude koji nose flašice vode i piju. Inače, originalna rečenica kaže da je potrebno uneti 1 mililitar vode za svaku unetu kaloriju. Prosečan unos kod ljudi je oko 2000 kalorija – bingo! Problem je što narednu rečenicu niko nije preneo, i što su je ljudi zaboravili, a ona kaže – veći deo ovih potreba nalazi se u hrani koju svakodnevno unosimo. I ja bih zaboravio ovu rečenicu da radim za industriju flaširane vode. Zapravo, kao što voda čini 55-65% ljudskog tela, tako i kod mnogih namirnica koje unosimo čini značajan procenat, na primer: jabuke – 85%, krastavac – 96%, zelena salata – 96%, piletina – 71%, ćurka – 62%, krompir – 85%, boranija – 92% i sl.

Da li to znači da treba da prestanete sa unosom vode? Ne, naravno. Samo ne treba da se opterećujete glupostima i verujete u sve što čujete. Da instalirate aplikacije na telefon da vas podsećaju kad i kako da unosite vodu. Potreban unos je različit kod svakog od nas.. zavisi od genetike, načina života, mesta gde živimo, navika… Manje loženja, više učenja. Ako jedna veličina odgovara svima, to uglavnom znači da, vrlo verovatno, zapravo ne odgovara nikome.

Svideo vam se tekst? Prijavite se na mailing listu...

Rođen 1985. Online od 1996. Radi od 2001. Radio kao dizajner i web developer na više od 300 projekata u preko 25 zemalja. Napravio u Srbiji Internet zajednicu sa 2.000.000 članova, bez ikakvih startnih resursa. Sa 22. godine napravio pravi izbor između 8 ponuda različitih investitora. U prve četiri godine saradnje, beleži godišnji rast prihoda od 40%. Živi za adrenalin nastao u procesu materijalizacije stvari za koje drugi ljudi misle da su nemoguće. Veruje da je radno vreme za slabiće. Sposoban da planira, razvija, upravlja i održava ozbiljne online projekte samostalno ili kao deo tima. Pravi razliku. Uvek. Svuda.
2 komentara na ovaj tekst:
  1. Marko says:

    Slažem se sa navedenim. Ja selektivno vršim to “čitanje malih slova” za informacije koje su mi bitne u nekom smislu. Npr. ako čujem od nekog nešto vezano za ekonomsku politiku Čilea, to prihvatam zdravo za gotovo jer me zapravo i ne interesuje kakva je ekonomska politika u Čileu. Ali ako čujem od nekog nešto vezano za automobil koji vozim ili mobilni telefon koji koristim, u tom slučaju ću to što sam čuo prihvatiti sa rezervom i dodatno istražiti preko drugih izvora. Isto tako, zavisi i od same sadržine te informacije koju dobijem. Ako mi deluje u velikoj meri smislena i ako je potekla od osobe koju smatram kompetentnom da iznosi tačne informacije iz te konkretne oblasti, onda verovatno i neću naknadno proveravati tu informaciju, čak i ako mi je bitna – što ne znači da je i to dobra praksa, ali tako trenutno radim.

    A ovaj deo, Ako jedna veličina odgovara svima, to uglavnom znači da, vrlo verovatno, zapravo ne odgovara nikome., ide direktno protiv izuma zvanog WC šolja. 😀

  2. Ja sam godinama slušao tu teoriju o što većeoj količini vode koju treba uneti.
    Što više to bolje. Ali se nikada nisam toga pridržavao. Moje telo nije tražilo tu količinu tečnosti.
    I onda sam pre par godina saznao za ovo što si i ti.
    I ne mogu reći da mi nije bilo drago što sam slušao telo a ne teorije.
    Mada… priznajem da nisam ni onaj koji čita sve pre nego što potpiše, ni uputstvo pre nego što počne da upotrebljava.
    Mana? Znam… ali upao sam u kolotečinu i sad je dosta teško početi sa tim načinom razmišljanja.
    Ili me, kao što si rekao, u stvari mrzi.
    To je osnovni problem.


Imate nešto da kažete? Samo izvolite.

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

Bacite pogled i na...

London 2012: Olimpijske igre u prestonici Evrope

Pogledaj →