Biznis lekcija: Vazno je znati svoje mesto

Oprah Winfrey je jedna od najmoćnijih žena Amerike. Put do toga za nju nije bio ni malo lak i jednostavan, ali na kraju je postigla to što je želela. Iako je proživela siromašno detinjstvo, bila seksualno zlostavljana, rodila dete sa 14, prošla kroz mnogo loših veza, zavisnost od narkotika, na mnogim mestima doživela odbijanje i uvrede… I kada je konačno dobila malo ozbiljniju šansu na Televiziji, niko nije verovao da će postići rezultat. Dobila je da vodi jutarnji program, sa najnižim rejtingom na televiziji, a za par meseci prestigla je i najgledanijeg Phila Donahue-a. Kritičari su njen uspeh objašnjavali time da iako nije tako dobra u intervjuima, iako nema novinarsku čvrstinu, njen radoznali iskreni nastup pun empatije jednostavno nikoga ne ostavlja ravnodušnim. 

Ona je iskrenim ljudskim pristupom spojenim sa neverovatnom upornošću i nekoliko dobrih poslovnih odluka napravila jednu od najvećih svetskih imperija. Svoju moć iskoristila je da pomogne mnogim pozitivnim pokretima, a brojni su slučajevi njene velikodušnosti prema fanovima. E upravo jedna takva akcija daje na današnju lekciju…

pontiac

Pontiac je bio brand automobila u okviru General Motorsa. Osnovan je još 1926. i za više od 80 godina postojanja mnogo legendardnih modela izašlo iz ove fabrike… Bonneville, GTO, Trans Am. Zbog teške finansijske situacije, u periodu restruktuiranja kompanije 2009. čelni ljudi GM-a odlučili su da krajem 2010. ovaj brend ugase.

Jedan od poslednjih ozbiljnijih pokušaja da se imidž brenda poboljša, i da se neki od modela bolje prodaju bio je upravo u uz pomoć gospođe Winfrey 2004. godine, na samom vrhuncu njene moći. Kako je i pre toga imala običaj da svojoj publici deli vredne nagrade, ljudi iz Pontiaca dosetili su se da naprave akciju i da svakog u publici obraduju po jedinim novim automobilom, potpuno besplatno. Po jednim Pontiacom G-6… U publici je bilo 276 ljudi, svaki auto je na tržištu koštao oko 30 000 dolara, i matematika je jasna, to je fabriku koštalo preko 8 000 000 američkih dolara.

I akcija je prošla super, ljudi su bili oduševljeni, evo pogledajte sliku:

pontiac-oprah

Ljudi su oduševljeni. Crvene mašnice na vrhu, kako drugačije… samo… da li vi igde vidite da je to Pontiac? Akcija je uspela, rezultati su bili izuzetni, verovatno najveća histerija u istoriji medija… Velika pobeda Opre! Samo… cilj je bio da se umirući Pontiac oživi… a danas se svi sećaju da je Oprah podelila 300 automobila publici, ali niko više ne pamti Pontiac.

Jer iako je dobro napraviti partnerstvo sa većim od sebe, ako to uradite sa mnogo većim, može se desiti da kada ste zajedno, vi prosto postanete rekvizit u njegovoj tačci na velikoj pozornici.

Svideo vam se tekst? Prijavite se na mailing listu...

Rođen 1985. Online od 1996. Radi od 2001. Radio kao dizajner i web developer na više od 300 projekata u preko 25 zemalja. Napravio u Srbiji Internet zajednicu sa 2.000.000 članova, bez ikakvih startnih resursa. Sa 22. godine napravio pravi izbor između 8 ponuda različitih investitora. U prve četiri godine saradnje, beleži godišnji rast prihoda od 40%. Živi za adrenalin nastao u procesu materijalizacije stvari za koje drugi ljudi misle da su nemoguće. Veruje da je radno vreme za slabiće. Sposoban da planira, razvija, upravlja i održava ozbiljne online projekte samostalno ili kao deo tima. Pravi razliku. Uvek. Svuda.

Imate nešto da kažete? Samo izvolite.

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

Bacite pogled i na...

Biznis lekcija: Prava stvar u pogresno vreme

Pogledaj →