Jeff Bezos: 10 biznis lekcija osnivaca Amazona

Jeff Bezos (Džef Bezos) je još jedan od nas koji smo leta provodili na selu. Doduše njegovo selo je bilo na severu Teksasa, veliki ranč sa stokom sa mnogo sitnica kojima bi momak, koga zanima mehanika i tehnika, mogao da se zanima. Uvek je voleo da nešto rastavlja i popravlja, pa je tako kao takoreći beba pokušao da rastavi svoj krevetac. Inače, Bezos je prezime njegovog očuha sa kojim je odrastao, koje nosi iz poštovanja, jer je otac napustio porodicu posle svega godinu dana braka. Kad je bio klinac, sobu je zaštitio alarmom da njegova mlađa braća i sestre be bi ulazili.

Kao talentovanom mladom matematičaru odlično mu je išlo u školi. Kada je došlo vreme za faks, izabrao je Prinston i na studijama iz fizike i računara imao je odlične rezultate. Odmah posle fakulteta, svoje kvalitete pokazao je radeći kao stručnjak za računare na Wall Street-u, a narednih par godina je proveo radeći bankastvu.

Nakon nekog vremena, Džef je odlučio da se provoza kolima od Njujorka do Sijetla, s kraja na kraj Amerike. To je bilo početkom 90tih. I na tom putu došao je do zanimljive ideje koju je pretočio u prost biznis plan – jedna mala Internet kompanija koja bi mogla generisati profit. Na povratku s puta, pokrenuo je kompaniju u svojoj garaži. Danas tu malu kompaniju znamo kao Amazon.

jeffbezos2

Redefinisao je Internet prodaju i kupovinu. Zapravo ih je stvorio ni iz čega. Jednu od najvećih, i najbrže rastućih industrija danas. Ali nije samo stvar u tome, Amazon je mnogo više od prodavnice. Oni danas poseduju infrastrukturu i servise koji su žile kucavice onoga što danas zovemo World Wide Web. Njihove servere i servise koristi velika većina drugih kompanija koje posluju online. Amazon nam donosi sadržaj, prodaje proizvode i nudi servise, kroz najbolje korisničko iskustvo u industriji. A kako je do toga došlo, i kako ovaj brilijantni čovek razmišlja, pročitajte u narednih deset citata:

Mi naše korisnike vidimo kao goste pozvane na žurku na kojoj smo mi domaćini. Naš svakodnevni posao je da svaki važan aspekt korisničkog iskustva učinimo malo boljim.

Najbolje korisničko iskustvo je kada korisnik ne mora da vas zove, ne mora da priča sa vama. To prosto radi.

Ako postoji jedan razlog zašto nam ide bolje nego našim kolegama na Internet prostoru u prethodnih šest godina, onda je to zbog toga što smo se kao laser fokusirali na korisničko iskustvo. I to zaista pravi razliku, ja mislim, u svakom poslu.

Ako odlučite da ćete raditi samo stvari za koje znate da će funkcionisati, ostavljate mnogo mogućnosti “na stolu”.

Spremni smo da krenemo mnogim mračnim uličicama, i ponekad pronađemo nešto što zaista radi.

Kod pronalazaštva morate istovremeno biti i tvrdoglavi i fleksibilni. Ako niste tvrdoglavi, odustajaćete pre vremena. Ako niste fleksibilni, udaraćete glavom u zid i nećete nalaziti ni jedno drugačije rešenje za problem koji pokušavate da rešite.

Vrlo je važno da preduzetnici budu realni. Ako prvog dana kada pišete biznis plan verujete da postoji 70% šanse da vaš projekat propadne, to prosto smanjuje pritisak sumnje u sebe.

Postoje dva načina da proširite svoj biznis. Saznajte u čemu ste sve dobri i proširite svoje veštine i njihovo korišćenje. Drugi način je da saznate šta vašim korisnicima treba, i da radite na tome u nazad, čak iako to znači da ćete morati da naučite nove veštine.

Uvek postoji malo slučajne sreće u svakom otkriću.

Prosečni teorijski fizičari ne prave nikakav napredak. Oni ceo život provode pokušavajući da razumeju napredak drugih ljudi.

I za kraj, možda i najvažnije… Pogledajte Bezosov govor prilikom primanja diplome na Prinstonu.

Svideo vam se tekst? Prijavite se na mailing listu...

Rođen 1985. Online od 1996. Radi od 2001. Radio kao dizajner i web developer na više od 300 projekata u preko 25 zemalja. Napravio u Srbiji Internet zajednicu sa 2.000.000 članova, bez ikakvih startnih resursa. Sa 22. godine napravio pravi izbor između 8 ponuda različitih investitora. U prve četiri godine saradnje, beleži godišnji rast prihoda od 40%. Živi za adrenalin nastao u procesu materijalizacije stvari za koje drugi ljudi misle da su nemoguće. Veruje da je radno vreme za slabiće. Sposoban da planira, razvija, upravlja i održava ozbiljne online projekte samostalno ili kao deo tima. Pravi razliku. Uvek. Svuda.

Imate nešto da kažete? Samo izvolite.

XHTML: Dozvoljeni tagovi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

 

Bacite pogled i na...

Svakom gradu treba (barem) jedan Webiz

Pogledaj →