Select Page

WorldofVolley.com – odgovor na svako pitanje iz odbojke

26. May 2014.

Kao što mnogi od vas koji ovo čitaju, a koji me poznaju od ranije već znaju, da sam se ja nešto pitao, ja bih i dan danas negde jurio za nekom loptom. Za najlepši period svog odrastanja upravo vezujem ljubav prema lopti – onoj odbojkaškoj, tada još uvek beloj. Zemlja u kojoj smo živeli bila je u takvom stanju da su jedino uspesi sportista ljudima mogli da vrate osmeh na lica, makar na kratko. I tu i tada, nastale su generacije  koje će promeniti istoriju sportova kojima su se bavili. Ljudi sa ogromnim srcem, koji su uz to bili i neprikosnovene sportske veličine.

Dočeci kod skupštine bili su nešto što je ujedinjavalo ceo narod. Navikli su nas na borbu, na uspeh, na izuzetnost. Košarkaši su carovali planetom, vaterpolisti počeli da se bude, ali su najiskrenije emocije uvek bile rezervisane za odbojkaše. Sport u koji smo se kao narod zaljubili. Zbog lepote igre, zbog čistoće pokreta… ali pre svega – zbog njih. Oni su grupa divnih momaka koja se pojavila tiho, i koja je narednih deceniju i po pomerala granice mogućeg u sportu za koji pre njih nismo ni znali. Ličnim primerom učinili su da gomila dečaka i devojčica krenu njihovim stopama. Od Grčke ’95 počela je naša odbojkaška bajka…

Glavni likovi bili su Dejan Brđović, Željko Tanasković, pokojni Žarko Petrović, Boba Kovač, Goran Vujević, braća Grbić, a dirigent ovog orkestra bio je Zoran Gajić. Posle uspeha u Atini, dolazi Atlanta, i još jedna bronza. Jedini koji su sa osmehom na licu mogli da izađu sa megdana sa našom, plavom četom, bili su Italijani sa najjačom generacijom u istoriji odbojke (Gardini, Bernardi, Graina, Papi, Tofoli, Zorzi, Sartoretti…) i čudesni Holanđani na čelu sa braćom van de Goor i Peterom Blange-om. A onda se pojavio jedan novi klinac. Mršavi nišlija koji je pravio čuda u Partizanu. Malo ko je verovao da će ovaj momak postati jedan od najvećih koji su ikada izašli na taraflex. Možda i najveći.

Pre nekoliko dana u Beogradu je održan Developers’ mDay u organizaciji kompanije Mainstream. Cilj ovog događaja je bio da se okupe developeri i razmene dobre prakse i ukrste mišljenja sa kolegama o tome kako projektovati kompleksne sisteme, kako pravilno planirati skaliranje, kako optimizovati postojeće gotove platforme da rade što bolje i efikasnije na cloud infrastrukturi. O svemu što se toga dana dešavalo u KC Grad-u, možete čitati na mCloud blog-u, gde je kolega Cerić objavio detaljan pregled. Ja ću se, pak, potruditi da vam približim projekat koji je meni lično najzanimljiviji, koji je izazvao i najburnije reakcije, a o kome verovatno ne znate ništa, ili barem ne dovoljno. Naime, svi ostali govornici, pričali su o projektima koje gotovo svakodnevno koristimo – Limundo, KupujemProdajem, B92 i drugo. Kako i sam Cerić kaže, sportista je ukrao show developerima – Ivan Miljković je sa Milošem Vukosavljevićem iz kompanije Inbox Online predstavio projekat WorldofVolley.com.

Projekat koji se kuvao prethodne tri godine u Miljkovićevoj glavi, u delo sprovodi proverena ekipa Inbox Online, a u pitanju je sveobuhvatni portal o odbojci sa vestima, detaljnim profilima svih profesionalnih odbojakša, odbojkašica, trenera, skauta, menadžera, klubova, nacionalnih timova, sa detaljnom statistikom svih profesionalnih liga, sa video arhivom sa preko 5000 utakmica, arhivom transfera, berzom, edukativnim sadržajima i brojnim drugim stvarima. Iskoristio sam priliku da sa Ivanom popričam malo detaljnije o ideji i ciljevima ovog projekta.

Ivane, kako si došao na ideju da pokreneš WorldofVolley?

Ideja je počela da se razvija pre oko tri godine, a u realizaciju smo krenuli pre oko godinu i po dana. Bio nam je cilj da napravimo centralizovanu lokaciju sa detaljnim, proverenim podacima o ljudima koji se bave odbojkom kao profesijom. Odbojka nije toliko rasprostranjena kao košarka i fudbal, mnogo su manji i ugovori, a izvora kvalitetnih informacija nema dovoljno. Trenutno stanje je da ozbiljne lige postoje u Italiji, Turskoj, Japanu, Koreji, Rusiji i Azerbejdžan (žene), ali i tamo stvari nisu sjajne. Jezik je ozbiljna barijera, a informacije su raštrkane i vrlo je teško doći do njih, a kamoli ih sistematizovati. Takođe, jako je teško proveriti informacije koje dobijete. Igrači se ponekad kupuju na osnovu par minuta highlights video snimaka. Profesionalni sport zahteva više od toga, a mi smo tu da to ponudimo.

Koji su najčešći problemi koje ste pokušali da rešite?

Postoji nekoliko slučajeva, ali evo nekih od njih. Italija ima svakako najveću tradiciju, ali od kako je nastupila kriza, i tamo je teško. Ipak, Italijanski klubovi imaju otvoren odnos prema igračima – kada iznose ponudu za ugovor, iako je ona možda mala, možete biti sigurni da ćete taj novac dobiti. Grčki klubovi recimo često obećavaju mnogostruko veće ugovore, ali ih ne isplaćuju na vreme i u celosti. Na sajtu postoji opcija da svaki igrač, a trenutno imamo preko 22.000 profila, oceni klub u kome je igrao, ali i da da izveštaj o neizmirenim obavezama, kako kolege ne bi napravile grešku. Takodje, svaki igrač može preuzeti kontrolu nad svojim profilom, i popuniti dodatne informacije o sebi, ali ne može izmeniti informacije koje su zvanične, kao statistike, istoriju klubova i slično. Kako statistike preuzimamo iz zvaničnih kanala, one tačno oslikavaju stanje, i umanjena je mogućnost da igrač slaže svoj budući klub u vezi sezone koju je imao iza sebe. Takođe, u svakoj od utakmica u bazi koja stalno raste, postoje informacije o igračima, pa je moguće pregledati često i po više desetina utakmica za svakog igrača.

Kako planirate da monetizujete portal?

Trenutni prioritet je da imamo što više kvalitetnog sadržaja i svakodnevno radimo na tome. Što se monetizacije tiče, cilj nam je da za nekoliko godina uvedemo pretplatu preko koje bismo učinili sve podatke dostupnim. Nije nam ideja da previše zatvaramo sajt, već da samo određene specifične komercijalne stvari učinimo dostupnim uz pretplatu. Takođe, verujemo da će i oglašavanje biti zastupljeno, a radimo i na razvoju drugih načina monetizacije. WoV je profesionalna mreža, samo u jednoj specijalizovanoj oblasti – odbojci. Mnoge stvari koje želimo da uradimo su slične LinkedIn-u i drugim mrežama. Kada završimo razvoj, i sama platforma može postati proizvod koji možemo u partnerstvu sa nekim razvijati i za druge sportove, ali i neka druga specifična tržišta.

Još uvek si aktivan i igraš na visokom nivou, kakvi su planovi za dalje?
Želja mi je da odigram još jednu ili dve godine na vrhunskom nivou, a nakon toga planiram da se posvetim drugim stvarima.

Za kraj fotka sa legendom za uspomenu, a vi pratite šta se dešava sa WorldofVolley, jednom lepom pričom iz Srbije, za ceo svet!