Select Page

Biznis lekcija: Kako je Naxis promenio Taxi

22. Dec 2013.

Ako ste iz Beograda ili relativno često dolazite, znate za veliki problem koji Beograd ima sa taksistima. Visoka cena Taxi usluga u odnosu na druge gradove, plus veliki broj onih koji nisu po udruženjima, koji voze “na divlje”, naplaćuju otprilike i prave probleme. Sa druge strane, tu postoje i sistemski problemi – stara vozila, nedostatak regulative i nesprovođenje postojeće, stalni štrajkovi i ucenjivanja. Utisak prosečnog Beograđanina je da taksisti stalno nešto traže, a zapravo vrlo malo daju i vrlo su nespremni na ustupke. Recimo, često je problem dobiti račun za vožnju, fiskalizacija ne postoji. Sve ovo za posledicu ima to da mi baš i ne volimo Taxi i taksiste i da na to gledamo kao na nužno zlo, koje ćemo pokušati da izbegnemo po svaku cenu. Ali u prethodnih godinu dana, dosta se toga promenilo…

Promenilo se, jer su neki ljudi shvatili da se stvari mogu raditi i drugačije, i odlučili da probaju. Naime, Naxis Taxi je eksperimentalno uveo zakazivanje vožnji preko Twittera. Nije to bio prvi put da je pokušao nešto novo kada su Taxi usluge u pitanju, ali je prvi put da se tome pristupilo ozbiljno i sistemski. Da je neko seo i upoznao kako Twitter zaista funkcioniše, da je kreirao procedure i spoveo ih u call centru. I počelo je stidljivo, samo nekolicina ljudi je koristila usluge, ali se vest brzo širila. Društvene mreže imaju tu lepu osobinu da je na njima dobru reputaciju jako teško steći i da se ugled jako lako i brzo gubi, jer se dobre vesti šire brzo, a one loše, mnogo brže. Ali Naxis je to sprovodio na pravi način. Pratili su timeline, redovno odgovarali, omogućili da se naručuje i kroz DM za slučaj da neko ne želi da oda lokaciju javno i slično. Onda su uveli da je svaka deseta vožnja besplatna i počeli da vode evidenciju. Ubrzo su mnoge od nas obradovali tim vožnjama, jer prosto, skupi se vremenom, a jako je prijatno kad se čovek tako iznenadi.

Inače, često pitanje – zašto Twitter? Odnosno, zašto i kada smo u prilici da to uradimo na drugi način, Taxi naručujemo baš tamo. Pa, Twitter ne može da bude zauzet. Na Twitteru nema čekanja uz dosadnu muziku. Na Twitteru ne možete da zaboravite broj vozila. Na Twitteru ima ko da sasluša i pohvalu i kritiku.

Nešto što je predstavljalo smeli eksperiment, danas čini značajan deo u ukupnom broju zahteva za Taxi. Poslednji put kada sam proveravao, dobio sam odgovor da je to danas 1/3. Imaju i Android aplikaciju, redovno prate aktivnosti Twitteraša i ne libe se da ih podrže, da daju popuste i slično. Od nedavno, imaju još jednu fantastičnu stvar – možete tražiti vozilo sa mogućnošću plaćanja karticom! Osim nas koji ne volimo da nosimo sa sobom gotovinu, i nemamo uvek dinare kod sebe, verujem da će ovo mnogo značiti i strancima.

U najavi je i to da će sva vozila biti pokrivena WiFi signalom, što je još jedna stvar koja danas ne košta mnogo, ali može puno da znači mnogima, a posebno gostima u našoj prestonici. Rade i na mnogim drugim stvarima – loyalty program, napredne usluge za firme i slično.

Uradili su neke fantastične stvari na tržištu koje je to tražilo. Popravili su imidž, i značajno poboljšali poziciju na tržištu. Postali su prvi izbor mnogih neopredeljenih ljudi. Male stvari, vremenom naprave veliku razliku. Postali su lideri segmenta industrije koji su faktički sami stvorili. Mnogima od nas su pojednostavili život. Hvala od lojalnog korisnika!