Select Page

Facebook novim pravilima dozvolio koriscenje lajkova za nagradne igre

26. Aug 2013.

Od pre nekih 20ak časova prestalo je da važi ono što smo klijentima pričali prethodnih nekoliko godina. Naime, od danas na svojim fan stranicama možete praviti nagradne igre i takmičenja gde će mehanizam biti baziran na lajkovima. Za neupućene, do skoro je to bilo najstrože zabranjeno i zapravo jedan od najlakših načina da izgubite svoju stranicu sa svim minulim radom, ukoliko vas neko prijavi. Takođe, kreiranje tipskih aplikacija za konkurse i nagradne igre bio je prilično unosan biznis prethodnih godina. Da se razumemo, aplikacije nude mogućnost da sve prilagodite svojim potrebama, kako vizuelno, tako i što se samog mehanizma i pravila tiče, tako da sigurno neće nestati sa scene, ali je jasno da će ih biti mnogo manje.

Inače, nova promena pravila dozvoljava:

  • Sakupljanje prijava tako što će korisnici pisati na stranici ili komentarisati/lajkovati post stranice
  • Sakupljanje prijava tako što će korisnici slati poruke stranici
  • Korišćenje lajkova kao mehanizam za glasanje

Pravila i dalje ne dozvoljavaju:

  • Zahtevanje od korisnika da se taguju na sadržaju stranice
  • Zahtevanje od korisnika da na svojim timeline-ima dele sadržaje stranice

Nakon jako dugo vremena, ovo je potez Facebook-a koji nije usmeren direktno ka generisanju novih prihoda. Sa druge strane, jasno je da je veliki broj ljudi kršio ova pravila iz neznanja, a ne iz želje da nekoga ošteti. Ljudi su generalno nepoverljivi prema aplikacijama i ne vole da ih instaliraju, pa je sa te strane ovo pojednostavljenje dobro. Sa one druge, bez aplikacije, nema provera i kontrola i postoji mnoštvo potencijalnih problema. Osim drastično olakšanih prevara i organizovanog glasanja, postoji i potencijalni problem gde učesnici u takmičenjima moraju imati otvorene profile i podešene permisije ispravno, u suprotnom administrator i drugih učesnici ih neće videti, tj videće ih samo njihovi prijatelji. Takođe, ručno brojanje nosi sa sobom i mogućnost greške.

Preporuka: Za svakodnevne stvari iskoristite mogućnosti koje vam je Facebook dao. Za ozbiljne nagradne igre, aplikacije nemaju alternativu 😉