Telekomov dan, otvorio je i ovoga puta odlični Tomislav Car iz Infinum-a sa prezentacijom u kojoj je objasnio čime se njegova kompanija bavi, a najzanimljiviji deo je zapravo priča o tome kako je sve počelo. Na prvoj godini fakulteta Tomislav se sa kolegama počeo baviti razvojem aplikacija za tadašnje smartphone uređaje i nakon nekog vremena, imali su sreće i napravili jednu veliku prodaju prema Maleziji, od čega su dobili oko 5000$. Umesto da novac potroše na “lake droge i lake žene”, odlučili su da pokrenu firmu – a ostalo je istorija. Najveća vrednost koju je Tomislav dao publici su konkretna iskustva i konkretni saveti, upakovani na jedan nenametljiv a izuzetno dopadljiv način, i aplauz na kraju nije izostao, možda i najveći do sada.
Posle Cara, na red su došli Aleksandar Petković, a u drugoj sali Paul Myers iz BBC, pa je publika bila podeljena u dva tabora, a mi ovde pratimo Aleksandrovo predavanje. Tema predavanja – Revolucija mobilnih kupona u Retail industriji je obećavala, a Aleksandar se zaista potrudio da nam približi istoriju razvoja kupona za popuste i njihove upotrebe, a nakon toga vrlo detaljno je naveo i objasnio sve mogućnosti koje donose različite tehnologije koje se mogu koristiti. Predavanje, koje će, verujem inspirisati mnoge Retailere da nas kreativnije pozovu na akciju.
A sada, Andraž Logar iz 3fs sa prezentacijom njihove mobilne aplikacije, koju u Srbiji koristi više od 10.000 ljudi – Toshl! Predavanje je na engleskom, jer Andraz nema hrabrosti da impresionira ekipu svojim odličnim srpskim. Kako je sve počelo? 3fs = 3 failed students, koji su osnovali studio. Danas ih je više od 25, a ono što rade je zaista impresivno. Part time pet projekti ovog tima su Igrajmo.se, Strip generator i mnogi drugi. Iskustvo u razvoju Toshl-a nesebično je do tančina podeljeno sa željnim slušaocima, a ključna rečenica je – Idea is worth zero, What really matters is a problem! Zašto? Vi ljudima prodajete problem, tj rešenje za konkretan problem koji imaju, i to je ono što su oni zaista spremni da plate! Najzanimljiviji deo predavanja iz ugla razvoja za mobilne platforme, bio je podela iskustava, pozitivnih i negativnih na svakoj od platforma koje Toshl pokriva, a to su praktično sve koje postoje (što je jako retko i vredno). 54% korisnika ima iPhone, 20% Android, 18% Nokia QT, WP7 5%, RIM 3%. Iskustvo – subscription is king in app is queen, one time purchases sux, niche apps rule! Hvala Andraž, standing ovations od mene!
Na okruglom stolu koji vodi Pedja Blagopjević, glavni i odgovorni urednik Južnih Vesti, slušamo Gordanu Čomić, Sašu Paunovića, Krunoslava Vidića i Borisa Milićevića. Učesnici su zaključili da je upotreba društvenih medija u svrhu političke promocije kod nas u začetku, ali da ima pozitivnih primera, i da je činjenica da sve više relevatnih političkih činilaca razume smisao i potrebu dvosmerne komunikacije, koji su osnovna prednost ali i klopka ovakvih kanala komunikacije. Kruno sedi u majici – mi čekamo nas, što je otprilike realističan siže političke situacije u celom regionu. Diskusija malo previše apstraktna za moj pojam, pa, izvinite ako ovo ne prenesem na zadovoljavajući način 🙂 Kruno govori o fenomenu Kiro prosvir’o, o kome se možete, i trebate više informisati na YouTube. Negativne kampanje daju rezultate, jer jedini način da zaista pokažete prosečnom narodu da ste bolji, je da pokažete da je ona druga strana gora. Internet ne zaboravlja.
“Izbore uvek dobijaju emocije, a mi nalazimo racionalne razloge zašto smo emotivno glasali za nekog.”
– Krunoslav Vidić
Posle kratke, preko potrebne pauze, vraćamo se predavanju Bojana Petrovića iz m:ts koji nam predstavlja šta je ova kompanija novo uradila u prethodnom periodu. Fokus prezentacije je (odlična) Mondo.rs Android aplikacija koja je veoma visoko ocenjena (4.1) u marketu, a za svega 7 dana, više od 5000 korisnika Marketa je skinulo aplikaciju, a preko samog sajta više od 1500 ljudi je pokrenulo instalaciju.
A sada dva predavanja Ivana Rečevića iz Huge media. Na startu Ivan citira Benicio Murray-a koji kaže “Jedina stvar koja nije deo vašeg tela a koja je uvek uz vas je vaš mobilni.”, što je nešto što je već par puta pomenuto u nešto drugačijoj formi. Cilj prezentacije je demistifikacija svih dostupnih kanala mobilnog oglašavanja uz detaljno poređenje šta koji od njih nudi od mogućnosti naprednog targetiranja i koji je doseg svakog. Pored toga, izneti su i razlozi zašto je oglašavanje kroz ovaj kanal potrebno, a i ispravan i neispravan pristup tome.
U drugom bloku istog predavača, pričaćemo o konverziji, ultimativnoj jedinici mere uspešnosti kampanje u današnje vreme. Šta kaže iskustvo? CPM – sipanje i brending, CPC – kreiranje zainteresovanosti i posete, CPA – pravljenje para. CPA je ruski rulet, a ruski rulet košta. Ko to sebi može da priušti? Banke, osiguranja, telekomunikacione kompanije, prodavnice skuplje robe, grupne kupovine. Lepo predavanje, dosta pitanja iz publike, i lep način da se dan privede kraju.
To je to što se tiče predavanja drugog dana, za par sati počinje #buzzket! Budite tamo!
Fotke drugog dana BizBuzz-a, možete pronaći ovde!
Kratak izvestaj sa #buzzket turnira:
I ove godine, u okviru BizBuzz seminara odrzao se košarkaški turnir, a ovoga puta 13 ekipa je odmerilo snage. Meni lično, ovo konferenciji daje posebnu draž, jer zaista, malo je stvari koje me čine toliko srećnim kao sport. Sticajem okolnosti, ekipa koju sam predvodio kao kapiten, igrala je u nešto drugačijem sastavu, obzirom da je Nebojša izd’o, no siguran sam da je upravo ta promena, odnosno činjenica da smo u poslednjim trenucima prelaznog roka doveli maestralnog Filipa Miloševića, u narodu poznatijeg kao djflip, bila ta koja nas je proizvela u favorite za finale, a na kraju i tamo dovela. Kapa dole Flip! Kapa dole Krsto! Najbolji saigrači i ljudi koji su bili spremni da istrpe jednog mene u timu. Elem, žreb je odlučio da se dva najveća favorita sretnu tek u finalu kako dolikuje, sa jedne strane Foncy (prošlogodišnji finalisti), sa druge Burek on the beach by MT:S – krajnji skor 16:11 – Respect! 🙂 Posebno treba pohvaliti i ekipe Fonisa (jer su se borili kao lavovi), Huge media (jer su imali najbolji umetnički dojam), Green designa (jer su bili tako blizu da nas osujete), Ninja ratnici (jer su svakako imali najlepšeg učesnika) kao i svi ostali, jer su učestvovali u ovom spektaklu 🙂
Galeriju slika možete pronaći ovde!