Select Page

BizBuzz, dan prvi, leta gospodnjeg 2011. Uzivo!

2. Nov 2011.

Počelo je, počelo! Čekali smo je godinu dana i dočekali. BizBuzz, konferencija koja je deo svih nas, konferencija u odnosu na koju se orijentišemo u vremenu i prostoru, konferencija gde skupljamo energiju za pakleni finiš sezone upravo je počela! Line up predavača, najbolji do sada, novi prostor, novi sponzori, stara dobra ekipa. Niš, hotel Tami Residence, 11 časova izjutra – ready, steady, go!

Prvi dan, pod pokroviteljstvom Telenora, mogao je da počne. Konferenciju je otvorila državna sekretarka za Digitalnu Agendu, Jasna Matić zajedno sa našim dragim Vitom, a nakon toga je na scenu izašla Olga Mirković Maksimović, iz Limunda (odnosno, ovde konkretno ispred Kupinda). Tradicionalnao dobro predavanje, vrlo pozitivno uz najavu da nas iz Limundo kuhinje očekuje mnogo novih lepih stvari, sa posebnim akcentom na mobilne platforme.

Olga je, takodje, sa nama podelila i neke interne statistike, koje kažu da je (čak?) 380.000 ljudi u Srbiji u prethodnih godinu dana kupovalo preko Interneta, da je prosečna vrednost kupovine preko 1000 dinara, a informacija da se prodaja putem Interneta preko Kupindo portala povećala čak 3 puta od januara ove godine, može samo da raduje i ohrabri.

Zatim je scenom zagospodario Kiza, prezentujući, bez mikrofona, ali sa prezentacijom kampanju Aik Štednja. Uz konkretne primere, i savete, Torbica je ovaj put pokušao da motiviše ljude (u čemu je verovatno i najbolji) da kreativno iskoriste potencijal koji nude različiti kanali komunikacije i oglašavanja.

Nakon prve kratke pauze, nastupio je Damir Matas iz kompanije GoLive koji je detaljno predstavio trendove kada su mobilne tehnologije i razvoj za ove platforme u pitanju. Kroz uporedni prikaz Srbija / svet, pokazana je razlika u trenutnom stanju ovog segmenta tržišta, kao i trendovi koje očekujemo.

Sledeći je na redu bio Bojan Milosavljević iz Telenora, koji nam je predstavio PlatiMo uslugu plaćanja putem mobilnih telefona. Verujem da većina učesnika nije ni znala koje sve mogućnosti ima ovaj sistem, a krivicu smeštam u dvoršite banaka i Telenora, jer je činjenica da je vrlo malo urađeno da se korisnici upute u celu stvar. Marketing je zakazao, a jasno je da sistem ima jako mnogo potencijala. Bojan to objašnjava time da je želja bila da se sačeka sa promocijom dok sistem ne zaživi kod trgovaca, te da će aktivna promocija krenuti posle Nove godine. Trenutno postoji 150.000 kartica (potrebna je posebna kartica, koja se besplatno može zameniti u Telenoru) koje su aktivirane za ovaj tip usluge.

Na redu je Istok Pavlović sa studijom slučaja Trojka.rs, predavanje koje su svi iščekivali sa nestrpljenjem. Kako napraviti ozbiljan Internet-only medij u Srbiji? Uz mnogo truda i pravi tim ljudi, sve je moguće. Pravi tim ljudi, u ovom slučaju, nije tim školovanih novinara, već je stvar naći ljude koji razumeju tehnologiju i community. Takođe, ključ je biti drugačiji i informacije prezentovati na način na koji onaj tip ljudi koji vam je glavna ciljna grupa, kao i cool vidžeti koji integrišu na pravi način društvene medije. Uz konkretne savete kako do uspeha za kraj, Istok je završio svoje predavanje, koje je sa pravom najavljeno kao najzanimljivije danas.

Nezahvalnu dužnost da nastupi posle Istoka ima Milan Markov iz Telenora koji je tu da nam predstavi Mobilni internet, i njegovo stanje u Srbiji. Prezentacija je bila vrlo bogata zanimljivim podacima, uz napomenu da je u ovakvim slučajevima veoma nezahvalno praviti bilo kakve procene, uz par epic promasaja iz prethodnih godina. Cisco predikcije kažu da će konzumiranje sadržaja putem bežičnih mreža porasti više od 25 puta u narednim godinama, a gotovo dve trećine trošiće se na mobilni video. Rast se već treću godinu utrostučava, a mobilni protok prošle godine trostruko je veći od čitavog Internet protoka ostvarenog 2000. godine. Zanimljiv podatak je i da 1% najaktivinijih troše oko 20% ukupnog mobilnog protoka. 13% telefona (smartphones) troši oko 78% protoka! Tableti (oko 3.000.000 sa 3G konekcijom) troše i do 5x više protoka od mobilnih telefona.

Predstoji nam kratka pauza, a onda Filip Milošević – D.J. Flip nam predstavlja Share! Inače, za neupućene, Flip sutra u klubu Feedback pušta mjuzu. Imali smo priliku da vidimo ukratko prezentaciju šta zapravo predstavlja Share konferencija, koji su ciljevi – to educate, to empower, to inspire, to create, to introduce. Najavljen je Share 2012 – april 26 – 28. vrlo sličan prošlogodišnjem, uz mnogo cool noviteta o čemu ćete čuti više u narednim danima. Flash mob akcije, mnogo dobre muzike, hack lab, media lab, instalacije, locative gaming, tactical dinners… Neće biti prodavanja ulaznica, već će oni koji žele učestvovati, dobiti mogućnost da obezbede učešće kroz donacije, za projekat koji odaberu. Predstavljen je i Share video – a ključna rečenica, kojom je završen je “I don’t want a revolution, if I can’t dance!”. Predstavljena je ukratko i gerila akcija od prošle godine kada je napravljena Twitter bomba sa više od 1000 kreativnih statusa najrazličitijeg tipa, prošle godine, čime je prvi Share i najavljen.

Za kraj, Zeljko Galetić, jedan od osnivača Web Arene i dizajner u kompaniji Comtrade objasnio je i demistifikovao pojam Web dizajna, sve ono što on sadrži i šta ga odvaja od ostalih oblasti dizajna. Moram da naglasim da me je Željko zaista oduševio uloženom količinom truda da prezentacija bude lepo dizajnirana i organizovana. Sam nastup bio je odličan, sa mnogo zaista dobrih i konkretnih saveta kako da unapredite svoj web sajt, ili kako da budete bolji dizajner – ako se time bavite. Bravo Željko, svaka čast!

Oficijalno – fenomenalni prvi dan je gotov. Nezvanično – tek počinje, naravno 🙂

Veče smo proveli u ugodnom ambijentu Nišlijske mehane, uz tradicionalno fenomenalnu klopu, a o društvu ne treba trošiti reči. I kad bih vam rekao, ako niste bili prisutni, ne biste mi poverovali.

Galerija fotografija prvog dana BizBuzz-a se nalazi ovde!

Galerija sa vannastavnih aktivnosti – ovde!