Select Page

Biznis lekcija: Jedan poziv menja sve.

13. Oct 2014.

Cigarete sa filterom stvorene su za dame, dvadesetih godina prošlog veka. Ideja iza toga je bila da je duvan previše jak za dame, a papir se lepio za karmin i pravio probleme. Čitava marketinška kampanja je bila okrenuta ka ženama, i rezultati su bili odlični. Jedan od najpopularnijih brendova ovih blagih cigareta bio je Marlboro. Slogan brenda je bio – Blage kao Maj. Atraktivno pakovanje, lep naziv, elegantan natpis, i žene su ga volele. Ipak, to tržište bilo je veoma malo. Pravi muškarci su pušili cigarete bez filtera.

A onda, pedesetih godina, sve više medicinskih studija počelo je da ukazuje na vezu između kancera pluća i cigareta. Javnost je imala podeljena mišljenja, ali je broj ljudi koji su bili zabrinuti bio sve veći. Utisak je, doduše bio, da su filter cigarete mnogo manje štetne. Ali pravi muškarci ne bi pušili cigarete za žene. Mnogi proizvođači su probali da racionalnim porukama privuku mušterije, ali nisu imali previše uspeha.

Ljudi iz Philip Morris-a su redizajnirali pakovanje Marlbora, uveli atraktivni crveni žig, napravili muževnije pakovanje, ali nije imalo efekta. A onda su se obratili Leo Burnett-u.

Kampanja koju su predložili je podrazumevala vizuale sa snažnim muževnim figurama (kapetani brodova, oficiri, dizači tegova, radnici na građevini…) koje puše njihove cigarete. Prvi u nizu trebao je biti kauboj. Ljudi iz Philip Morris-a nisu bili oduševljeni, ali su odlučili da ipak pokušaju. Za manje od godinu dana od brenda koji drži manje od 1% tržišta, Marlboro je postao 4. najprodavaniji brend u SAD. U narednih desetak godina, Marlboro je postao najprodavaniji brend cigareta na svetu. Ali to nije bilo sve. Sledeći korak je bio probijanje na tržište jeftinijih cigareta, pa su stvoreni Marlboro Special Blends, koji su zbog dobrog imidža glavnog brenda postigli veliki uspeh.

Marlboro je bio prvi sponzor Formula 1 tima Ferrari, kao i brojnih drugih sportskih timova. Danas je Marlboro američka ikona, kao Coca-Cola, Levi’s, Ford. Brand koji se vezuje isključivo uz muškarce, snažne, nezavisne, beskompromisne.

A sve je počelo tako nežno…