Ukazana mi je, potpuno neočekivano i neplanirano, čast da budem jedan od oficijalnih blogera ove prestižne konferencije, verujem najveće u regionu. Kako to do sada nisam radio, valjano sam se pripremio za liveblogging, ali avaj. Prvi dan Internet nije radio do posle ručka, a tada više nije bilo baterije, a ni mesta da se čovek malo pripuni, iako je Internet proradio. Zato, bar ovaj prvi dan, dobijate u formi kratkog izveštaja.
Oko četiri izjutra sa dvojicom dragih mi kolega (Ivan i Konstantin) krenuh put Sofije, sa planom da stignemo do početka konferencije, odnosno 10 ujutru (važno: 9 po našem vremenu, nismo ista vremenska zona). Kako se sve odvijalo po planu, poslednjih 20ak minuta smo se vozili po Sofiji do konačnog cilja, i utisak je da je Webit svuda. Nikada nisam video toliko reklama, postera i bilborda posvećenih jednom IT event-u.
Na dolasku, iznenadili su nas odlično organizovan parking i registracija koje je zaista maksimalno profesionalna i efikasna, čak i u slučajevima kada postoji problem sa akreditacijom (moj slučaj, naravno). Tu su štandovi svih sponzora i partnera konferencije, kao i mnoštvo stalaka sa promotivnim materijalom, volonterki i volontera sa besplatnom kafom i slično.
Konferencija se paralelno odvija u čak 5 sala, a glavna i najveća – The main marketing stage, izgleda prelepo i može ugostiti više od 1200. posetilaca. Ukupan broj ljudi koji će posetiti Webit Congress ove godine, procenjen je na više od 5000, što je zaista impresivna brojka.
Na samom početku obratio nam se Alain Heureux iz IAB Europe, koji je napravio presek stanja Evropskog tržišta, a ubrzo mu se na sceni priključio i naš domaćin Plamen Russev iz e-Academy koji je u društvu glavnih sponzora otvorio konferenciju.
To je otprilike bio trenutak kada smo manje više svi shvatili da od Interneta neće biti ništa bar neko vreme, a ja izgubio sve nade da mi je kao “oficijelnom blogeru” obezbeđen Internet… ili sto… ili šteker. Ipak, bilo je jasno da momci iz tehnike daju sve od sebe, i problem je na kraju saniran, ali ostaje mrlja da je i ova konferencija imala ozbiljne probleme, sa Internetom za posetioce.
Prvo predavanje održao je Marc Bresseel iz Microsoft Advertising. Predavanje, koje je bilo prilično impresivno, obeležili su tehnički problemi kod puštanja video snimaka gde posetioci nisu mogli čuti zvuk, ali kako je reč bila o naprednim i vanstandardnim vidovima online oglašavanja, i nemi video vredelo je videti. Kasnije će se ispostaviti da je ova prezentacija, iako donekle generička, bila zaista najbolje što smo mogli videti od nekolicine najvećih igrača koji su se danas predstavili.
Drugo predavanje, održala je Marta Klepka iz Gemius-a. Moj favorit dana, svakako. Osim činjenice da Martu, i njene kolege znam od ranije i da zaista mislim da su izuzetni, kao i toga da je ona odličan predavač, Gemius krasi to što ono čime se bave, zaista rade izuzetno dobro, pa je količina podataka i način na koji su bili predstavljeni zaista izuzetan. Možda sam stats-freak, ali volim precizno i jasno prezentovane podatke. Koga zanima sadržaj prezentacije, dok je ne objave na SlideShare, može najupečatljivije slajdove naći u ovom FB albumu. Posle prezentacije, Marta je ostala na sceni i vodila panel, sa kolegama iz susednih zemalja (Мarcin Woźniak, Tomas Lauko, Alexey Belyaev), koji su, jedan po jedan, predstavili i svoja tržišta i podelili sa publikom iskustva. Posebno dobar utisak ostavio je Alexey iz IAB Russia, opet zbog kvalitetnih podataka, izuzetno lepo vizualizovanih.
Na redu je bila pauza za ručak, a mi nismo znali da ne postoji plan i program aktivnosti, pa smo se sa dragim nam kolegama iz Telenora, zaputili ka najbližem hotelu. Ovo, gotovo vantelesno iskustvo, svi ćemo, verujem pamiti.
Posledica živopisnog odlaska na ručak, bila je i to da smo predavanje Michaela Sturm-a preskočili, a da smo na (odlično) predavanje Stephan Noller iz Nugg.ag malo zakasnili. Ovo predavanje je govorilo o spajanju svih platformi u jednu, odnosno o prenošenju korisničkog iskusva kroz različite sisteme. Izuzetno lepo.
Da, otprilike u ovo vreme je i Internet proradio, što meni sa oko 11% baterije, doduše nije ulepšalo život, ali je omogućilo da se poneki taskovi odrade 🙂
Marvin Liao iz Yahoo, održao je verovatno mnogo puta ponovljeno predavanje, prilično bledo i neubedljivo, ali tehnički korektno i profesionalno. Čekao se Sergiy Petrenko iz Yandex-a, koji je trebao pričati o tome kako lokalni igrači mogu potući globalne… I još jednom se potvrdila ona stara da je ključ sreće u malim očekivanjima… jer Sergej nije opravdao očekivanja ni blizu. Imao je tako dobru priču, a toliko je bledo izneo.
Sledilo je predavanje predstavnika Facebook-a, momka po imenu Rick Kelley, koji je izašao na scenu, predstavio Timeline, a zatim krenuo suvoparnu i dosadnu priču o tome kako svaki biznis treba da ima fan page. U tom trenutku je u drugoj sali, koleginica Gabrijela iz Httpool-a i IAB Srbija, i mi smo se preselili tamo.
Prezentacija je bila veoma precizna i kvalitetna, posebno kada uzmemo u obzir koliko je teško doći do konkretnih i valjanih podataka, a Gabrijela se zaista potrudila da ovo naše lepo malo tržište predstavi na najbolji mogući način.
Ovo je bilo ujedno i poslednje predavanje koje smo prvog dana odslušali, pre odlaska na odmor u hotelu.
Za pola sata počinje svečanost dodele nagrada, a posle toga i žurka, pa izvinite što ne bih dalje dužio. Valja se spremiti i dostojno reprezentovati 🙂
p.s. Galerija slika sa prvog dana – ovde.